Platser jag såg i världen 2017

Dubai

I januari åkte jag och D till Dubai i en vecka, bara vi två. Att göra (minst) en resa om året själva som par tror jag är o t r o l i g t viktigt för att hålla romantiken, passionen och kärleken vid liv. När man gör sig fin för varandra, tar en drink på hotellbaren, ligger och kramas i en solstol. Som lyckopiller för ens kärleksrelation.

Paris

I mars åkte jag till Paris med Jossan och Glossybox över en helg. Vi shoppade som galningar jag och Jossan, satt på uteserveringar och gick på Moulin Rouge. Mysig helg med en mysig vän!

Tel Aviv

Jag, D, Petra och Markus åkte till Tel Aviv i april. Det är en av mina bästa weekend, om inte den bästa, i hela mitt liv! Vi upptäckte en ny stad, åt fantastiskt god mat, drack drinkar och var på vårt bästa humör. Jag är så glad över att min bästis är tillsammans med en person som jag tycker så mycket om. Och att hon kommer så bra överens med D! Blir varm i hjärtat.

Marbella

I slutet av april åkte jag, Amanda och Chloé till Marbella i en vecka. Första dagarna var Annika (Amandas mamma) med och då hade vi en riktig tjejresa – drack iskallt rosé, åkte på utflykter och satt och skrattade på terrassen. När Annika åkte kom Shoan istället och då hade vi fyra ett par riktigt härliga dagar. Vi badade med Chloé, shoppade i hamnen och hängde på beach clubs. Två kvällar under veckan smet jag och Amanda ut och festade med våra tjejkompisar som var där samtidigt. Att få mixen familjeliv och fest på en resa är verkligen oslagbart. Ska bli så roligt att berätta om den här resan för Chloé när hon blir stor haha!

Rimini

I juli tog vi med hela D’s familj och åkte till min släkt i Rimini. Där åt vi pasta tills det sprutade ur öronen på oss, hängde på stranden och njöt av familjetid. Jag tror inte att det är så vanligt att göra den här typen av resa med bådas familjer, plus delar av min släkt, innan man har barn tillsammans. Men jag är så glad över att vi gjorde det och kommer för alltid att minnas denna resa.

Gardasjön

Efter Rimini tog jag och D några egna dagar i Sirmione vid Gardasjön. Där åt vi romantiska middagar, promenerade runt byn och en kväll mötte vi upp våra kompisar i grannbyn för en liten utekväll. Gud så fint det var vid Gardasjön, jag kommer garanterat åka tillbaka!

Mykonos

Årets resa går helt klart till Mykonos, trots att alla resor har varit helt fantastiska. Men vår vecka på Mykonos var definitivt en av de bästa resorna jag någonsin gjort. Vi festade på beach clubs, bodde på ett helt underbart hotell, skrattade så tårarna sprutade och åt på underbara ställen. Det var bara jag och D som kände alla innan resan men när vi var där kändes vi ändå som en liten familj. Dessutom gav resan oss vänskapsrelationer som jag tror kommer hålla för livet och det är jag tacksam över!

Sardinien

I september åkte jag till Sardinien på yogaresa med min älskade vän Carro. Det var Jennie som höll i resan och vi yogade flera timmar om dagen. Min morfar gick bort när vi var där, så den här resan var väldigt omtumlande för mig. Ändå minns jag den med värme och kärlek när jag ser tillbaka. Det var en viktig resa som stärkte mig.

Champagne

I november åker jag och Petra tillsammans med Richard Juhlin till Champagne. Det var en av de bästa upplevelserna jag har haft i mitt liv. Jag kände mig så otroligt tacksam och upprymd under den här resan och kommer aldrig någonsin att glömma den. Vi fick lära oss allt om champagne, besökte 17 olika champagnehus och testade 73 olika sorter (!!!). Ett minne för livet.

Marrakech

Nu i december var jag i Marrakech tillsammans med min mamma. Vi var ditbjudna på pressresa som arrangerades av Connosseur/Susanne för att uppleva La Mamounia som är ett av världens bästa hotell. Wow vad härligt det var. Vi var 12 kvinnor i olika åldrar som åt frukost vid poolen, drack rosé till lunch, gick på spabehandlingar, besökte marknaden och åt superhärliga middagar. Jag åkte där ifrån med en bunt nya vänner och en hotellupplevelse utöver det vanliga. Kommer garanterat åka tillbaka till Marrakech (min andra gång där var det nu!).

Marbella (igen!)

Vi avslutar året, och firar in det nya året, i Marbella. Det är jag, D, Amanda, Shoan och Chloé som gör den här resan ihop. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att avsluta året på!

Tolv fantastiska resor på tolv fantastiska månader – jag känner mig lyckligt lottad.

1. För oss blir det två resor detta året.. Nästa år förhoppningsvis en! Men det är svårt att ha råd! Då tjänar vi ändå ok men bor lite dyrare och har två barn. Berätta gärna hur ni tänker kring resande, har ni en resebudget? Sparar in på annat!? Impad att ni kan komma iväg på så många resor det är verkligen få förunnat! Resa är så underbart och ska försöka spara alla slantar lite en resa åt familjen nästa år.
    Kram

2. Du är så fin som alltid är så tacksam Michaela! Gillar verkligen det med dig 🙂 och D:s brorsa är het!

3. Det är ju så härligt att resa! En fundering, jag läste nånstans att det kunde vara problem med att åka till Israel om man varit i t.ex Dubai, stämmer inte det? Hade planer på att åka till Tel Aviv i vår men eftersom jag nyss var i Dubai så trodde jag att jag skulle behöva vänta lite 🤔 Jag kanske har fått det om bakfoten (obs har inte kollat så noga hehe)😊

4. Tycker att det är fantastiskt att resa men hålls tillbaka av den klimatångest jag får av tanken på hur fruktansvärt flyg är för vår jord (flyger i snitt 2 gånger per år, vilket ändå är för mycket jag vet..). Kan inte du skriva ett inlägg om hur du resonerar kring detta? Tycker att miljöaspekten till stor del saknas i influencervärlden och det skulle vara intressant att höra från dig som jag tycker är en vettig person. God Jul!

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.