Street art brunch på The Oberoi Hotel, första besöket till Dubai Mall och middag på Zuma Dubai.

I fredags vaknade vi upp med lätt huvudvärk efter gårkvällens drinkar. Började därför dagen med de berömda frukost-våfflorna. Dränk dem i sirap så är du lycklig resten av dagen!

Sen poolhäng. Det här hänger med mig till poolen just nu: Ansiktsspray från Evian, solskyddsfaktor från Clarins, solskydd till håret som doftar MAGISKT!!! från Bumble & Bumble (fick den av min frisör innan jag åkte!) samt Hannah & Amandas nya bok ”Försoningen” som de så gulligt skickade över innan resan. Läste ut den på prick ett dygn – lättläst, spännande och igenkänningsfaktor. Bra!

Efter några timmar blev vi hungriga av doften från hotellets ena restaurang ”Nine 7 One” samt att de spelade så sjukt bra musik så vi bestämde oss för att gå dit och spana in läget. De körde fredagsbrunch under konceptet ”Street art brunch”.

Började med att man blev serverad ostron vid bordet när man kom.

Sen var det dags att välja mat. De hade byggt upp en rad olika delar där det serverades mat från världens alla hörn.

Vid den här delen fanns rå fisk och chark, alla ostar man kan tänka sig, säkert 30 olika sorters bröd och så skaldjur, mini bloody marys etc.

Här fick man typ ramen-soppa och kocken lagade nudlarna på beställning. Han tog alltså en bit deg som han snurrade omkring tills det var perfekt smala nudlar av degen.

Här kunde man få indiska crepes, minns inte vad de heter, med massa olika tillbehör. Mums.

Sushi i mängder!

Grillat på beställning.

Vi började med ostron och nudlarna.

Sen tacos från det sydamerikanska hörnet och så lite olika sushi.

Efter matkoma deluxe avslutade jag med dessertbordet där jag stod och hade beslutsångest samt smakade av allt tillsammans med de andra barnen :)))

När jag kom upp till rummet möttes jag av detta, de måste sett att jag badade kvällen innan. Vilken service. Kröp ner och njöt medan D var och tränade.

Sen åkte vi till Dubai Mall. Finns det något köpcenter i hela världen man har hört så mycket om? Haha, visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig.

Det var givetvis precis så stort och underhållande som jag trodde. Var väldigt likt känslan i Las Vegas. Här är ett jätteakvarium som jag fascinerades av.

Fick med mig ett par skor från Zara och sen gick vi bara omkring och tittade på allt i ett par timmar.

På denna bild har jag dock tappat tålamodet helt – min shortsdress hade gått sönder i ryggen, mina skor som jag har använt en miljon gånger gav mig plötsligt skavsår så det rann blod längst foten och så tog det nästan en halvtimme bara att hitta ut till taxiområdet från stället vilket inte var toppen med en blödande fot. Taxichauffören körde sedan som en galning så jag var ett ögonblick från att spy. Var inte glad när jag kom tillbaka till hotellet haha.

Senare på kvällen gjorde vi oss i ordning för middag och mitt humör var tillbaka! Jag var klädd i shortsdress från Nelly, kaftan från River Island och skor från Zara.

Vi åkte till Zuma för att äta middag. Zuma är en av världens 100 bästa restauranger.

Vi tog in flera mindre rätter för att dela på men denna var en klar favvo – sea bass med tryffel och någon sås. Gud.

Det här är en av Zumas signaturrätter som D har tjatat om. Innan sa han till mig att det var det bästa asiatiska kött han ätit, så jag var ju rätt nyfiken haha. Det höll verkligen måttet – satan i gatan vilket bra kött. En underbar rätt.

Och en lika underbar middag. Vi delade på en flaska rött vin, tog in massa olika rätter och när vi var nöjd med kvällen tog vi en taxi hem igen. Somnade framför en film i hotellsängen strax efter midnatt <3

1. Älskar Dubai Mall men det är ju nästan så stort att det bara blir övermäktigt.. Har inte shoppat alls mycket när jag varit där 🙂 Fick dessutom stå i taxikö i två timmar en gång! Den svarta shortsdressen ser helt amazing ut på dig!

2. Alltså..det där köttet med sesamfrön på Zuma!!!!
    Var på Zuma i Hong Kong för 2 veckor sedan och testade detta underbara kött en kväll…kändes som en dröm när vi 2 dagar senare var på Zuma igen på söndags brunch och detta kött fanns i massor och fri flow of champagne. Rekomenderas!!!! 🙂

Instagram: matrinitrip

3. Mitt största problem som nybliven singel är att vara ensam på kvällarna. Det är så hårt kopplat med ångest och depression att dom känslorna kommer automatiskt till mig när jag ska sova. Och jag vaknar ofta upp i panik.

Nu tänkte jag att jag ska testa att koppla ihop dom här ensamma stunderna med någonting fint och härligt. Hjälp gärna till med tips för hur ni får till mys hemma.
    harligareliv.blogg.se

1. Åh vilken peppande kommentar för oss som är singlar! Att vara singel under höst och vinter kan vara förödande jobbigt också.. Iallafall! Mina bästa tips är att göra det så mysigt och fint hemma hos sig som om det vore någon mer där. Puffa till kuddarna i soffan, tänd doftljus och gör det vackert runt omkring dig. Något annat jag brukar göra om jag vet att okej, ikväll kommer bli en lång kväll, alla mina tjejkompisar är med sina pojkvänner eller ragg och jag är ensam hemma. Jag lagar vad jag vill äta, tar en långdusch och smörjer in mig i den lyxigaste bodylotionen jag äger, lägger mig i soffan under en filt och kollar på en riktig må-bra-film. Kanske ringer mamma, pappa, syster och får lite kärlek från det hållet. :)))))

4. Hej fina Forni! Hoppas ni har en fantastisk semester! Njut!!

En fråga bara – måste man boka långt innan och hur är priserna på Zuma? Jag och min sambo tänkte åka till Dubai i januari och vi älskar att äta god mat och dricka gott. Eventuellt tänkte jag bjuda honom där på hans födelsedag, såg ju verkligen supergott ut!

Ha det bäst! Kram

5. Hej Michaela!
    Wow vad ni är bra på att ha semester, alltid god mat och roliga upplevelser! Fortsätt NJUT!
    Till något helt annat.. Dina skor från Zara som du har på dig, är de nyinköpta? Har du möjligtvis artikelnumret på dem!? Ser så himla fina ut och letar som en galning efter skor till julfest med jobb!

Kram!

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.