Nomade Tulum, Pablo Escobars gamla hus och sound healing

Hej, i det här blogginlägget är det lördag och vi har precis checkat in på Nomade.

Efter att vi checkat in gick vi till Casa Malca som är Pablo Escobars gamla hus.

Här finns hans gamla escape tunnlar kvar! Nu är dock huset ombyggt till ett hotell. Det var en konstnär från NYC som köpte huset och har renoverat det till ett lyxigt boutiquehotell.

Vi satte oss i deras restaurang för att äta lunch.

Där åt vi tacos, ceviche och guacamole. When in Mexico.

Efter lunchen gick vi tillbaka till hotellet där vi drack en eftermiddagsdrink.

La oss i en hängmatta och läste en bok. Livet på semester :)))

På kvällen åt vi en lunch på hotellets ena restaurang innan vi gick och la oss vid elva.

När det blev söndag startade vi dagen med ett yogapass kl 09. Det var D’s första yogapass! Det var så fint att han följde med mig tycker jag, eftersom han vet om hur stort intresse det är för mig.

Såhär tillfreds med livet var jag efter passet.

Vi åt en lång, magiskt god frukost efter passet. Nomade hade massvis med veganska alternativ till både frukost, lunch och middag. Älskar sånt. Bananplättar, massa färsk frukt, röror av olika slag, overnight oats, bär, färskpressade juicer etc.

Sen blev det en heldag på stranden. Vi hade molnigt ca sex av nio dagar men det var ju varmt såklart (25 grader). Söndagen bjöd dock på strålande sol och 27 grader – så härligt!

Vi bestämde oss för att stanna och bara uppleva hotellet. Till lunch blev det olika tacos i salladsblad och grillad aubergine.

På eftermiddagen drack jag en frozen cappuccino i skuggan medan D badade. Lyx i januari.

Klockan sex var det dags för nästa aktivitet – sound healing! Det var D’s första meditation.

Vi kröp in i detta magiska lilla tält där vi la oss bland kuddar på mattor och sedan mediterade till olika ljud i en och en halv timme.

Titta så vackert det var inne i tältet! Den här smygfotade D på mig innan det ar dags att börja. Jag älskade sound healing och kommer garanterat gå igen!

Nu måste jag springa iväg på dagens första möte men de sista bilderna från resan kommer lite senare. Puss!

1. Hej! Om en vecka ska vi åka till Tulum och jag kan inte bärga mig! Ser så mycket fram emot att få in ett par yoga pass när vi är där. Jag förstår att det finns flera ställen man kan göra det på men hotellen vi bor på har det inte. Det ser ju helt magiskt ut dit ni gick för yoga- vart är det? Tack för en härlig blogg och fantastiska Tulum tips! 🙂

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.