Roséfest, Fjäderholmarna och vegansk husmanskost

Innehåller annonslänkar.

Här kommer helgen i bilder! Efter den härliga lunchen åkte jag hem, jobbade ett par timmar och svidade sen om till den present jag fick på lunchen.

Jag och Viktor åkte bort till Cuvee Madame-huset i Gamla Stan där Bella och Pingis hade bjudit in till roséfest!

De firar sex år som businesspartners, så roligt när människor hittar rätt personer att teama upp sig med. Det finns ingen känsla som slår den känslan man känner när man hittar rätt i sina relationer – oavsett om det är i jobb, vänner eller kärlek.

Det blev otippat festligt för att vara efter jobbet-fest. Slutade med att alla stod och dansade på gatan utanför, drack rosé och sprängde högtalarna. Helt klart en festligare aw i livet.

Vid nio tog jag en taxi bort till Asian Post Office där jag skulle äta middag med ett gäng kompisar. Vi började med den här drinken som var helt sinnessjukt god. Basilikadrink toppad med kokosgrädde – YES PLEASE!

Jag hade hört ganska dåliga recensioner om maten men jag blev faktiskt positivt överraskad. Vi tog in massa smårätter som vi delade på och det mesta var supergott. Sen drack vi drinkar och helt plötsligt var klockan 01 så då tog vi en taxi hem. Mycket bra fredag!

I lördags kollade jag på det brittiska prinsbröllopet och fällde x antal tårar :)))

Efter frukost tog vi oss ut på promenad på Djurgården. Jag hade på mig t-shirt från NA-KD och byxor från Gant.

När vi kom hem hällde jag upp gazpacho till lunch som vi åt på balkongen. Sen var det hockey för hela slanten medan jag låg i sängen med en skål godis och tittade på en Whitney Houston-dokumentär (och grät för andra gången den dagen).

När kvällen kom tog jag, D, Petra och Markus båten ut till Fjäderholmarna för att äta middag i solnedgången!

Min tröja är från Gant!

Det blev skärgårdsmat för hela slanten. Skagen, silltallrik, rökta räkor och lax i mängder. Mums!

Kvällssolen <3

Vid tio tog vi båten tillbaka, avslutade med en drink på Strandvägen 1 och sen gick vi hem och somnade framför en film.

När söndagen kom bestämde jag mig för att ta det superlugnt. Vilade hela förmiddagen och när klockan slog lunch promenerade jag ut till Ulla Winbladh med Marith.

Min klänning är från Nelly!

Jag åt vegansk husmanskost ute för första gången och wow – bra jobbat Ulla Winbladh! Att kunna laga såhär god vegansk husman är två tummar upp. Jag tar alltid köttbullarna när jag går till UW men efter ganska så mycket kött helgen innan var jag sugen på mer vegoalternativ. Det här var biffar med en kantarellsås, picklad lök och grönsaker som serverades med färskpotatis, rårörda lingon och pressgurka. Mums!

Resten av dagen gick i lugnets tecken och när kvällen kom tittade jag på en intervju med Jay-ZNetflix innan jag somnade.

1. Gud vilken rolig grej! Har ALLTID trott att du sover på andra sidan sägen av någon anledning, liksom bara tagit för givet haha. Så intressant hur det kan bli ibland! Din helg såg i alla fall helt fantastiskt ut och jag hoppas att allting är bra med dig ♥

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.