Datenight och strosande i St Tropez

GAH när jag skriver detta ska vi precis hoppa in i bilen och köra bort mot bröllopsdestinationen, men innan ni får uppdateringar från den så tänkte jag gå igenom lite semesterdagar tillsammans med er. Vi kom fram till St Tropez i måndags kväll och då satte vi oss direkt och tog ett glas i kvällssolen. Utsikten var helt magisk och jag tappade nästan andan när vi gick ut på terrassen.

Hotellet vi har bott på heter Althoff Hotel Villa Belrose och är riktigt magiskt. Jag kan varmt rekommendera det om ni vill unna er en härlig weekend. Allt ifrån service till atmosfär är toppklass. Dessutom är det sjukt fräscht vilket jag älskar, något som inte alltid är en självklarhet när man bor på lite äldre, anrika hotell runt om i Sydeuropa. Tvärtom kan de kännas som att något gammalt spöke från 1800-talet sitter fast i gardinerna, haha, men inte här.

På kvällen gick vi till Napoleon och åt middag, en liten restaurang mitt i stan.

Riktigt bra mat och service, jag åt en ceviche först och sen en fisk som smälte i munnen.

Tiopoängsställe när man vill ha en riktigt härlig restaurangupplevelse. Så fint inrett också. Satt och pratade till strax efter tio och sen åkte vi hem för att somna innan midnatt, så skönt.

I tisdags började jag dagen, som varje dag på denna semester, med att springa på löpbandet och sen träna/yoga en sväng. Sjukt skönt med världens härligaste utsikt.

Dessutom smakar frukosten extra bra efter att man har svettas. Frukosten på det här hotellet är förresten magi, en av de bättre frukostbufféerna jag har stött på.

KOLLA BARA!

Resten av dagen låg vi vid poolen. Åt lunch, läste böcker, lyssnade på podcasts, sånt som man gör när man är på semester.

Och när vi var färdiga med vilandet gjorde vi oss i ordning för att åka in till stan och strosa. St Tropez är verkligen en favorit-by, så mysig med alla små lyxbutiker och härliga restauranger.

Dock sprang mina byxor när jag klev in i bilen mot stan så jag var halvnöjd haha. Dessutom hade jag på mig 12 cm klackskor och vi strosade ungefär fyra kilometer totalt. Svettades som en galning också. Inte en ultimat upplevelse MEN MEN.

All irritation släppte när vi kom in på Le Petit Plage och mat beställdes in.

Och en liten ”sparkling mojito” på det. Nöjd och glad igen.

Det var våra första dagar i Frankrike! Nu hoppar vi in i bilen och kör vidare mot bröllopet, HÖRS SEN PUSS!

1. Asså du är så snyyyyyyygg orkar knappt ens med dig!! Alltid så fräsch, stilren, Class, chic. Känns som att du passar in som handen i handsken på franska rivieran. En riktig stilförebild för mig! 😍

2. Den sista bilden fick upp min tankeverksamhet såpas mycket att jag bara måste utbrista, herregud vad du är vacker! För att inte glömma klok,snäll,rar,ROLIG..men helvete, damn ur hot!

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.