Okategoriserade

Träningsrutiner

9 oktober 2018, 09:15

God morgon gänget,

Jag sitter på kontoret med en grön smoothie efter ett vinyasa-pass på yogastudion. Gyd vad jag behövde det, min kropp känns nästan detoxad efteråt. Eftersom jag var bortrest hela förra veckan hann jag inte träna ordentligt så den här timmen behövdes.

Vilka tider på dygnet tränar ni som bäst?

Jag har ju flexibla arbetstider vilket gör att jag tränar vid olika tider varje vecka beroende på vad som passar just veckans schema. Men det har genom åren blivit tydligare och tydligare för mig att min kropp har vissa tider som den föredrar mer än andra.

Den bästa tiden för träning på dygnet för mig är helt klart förmiddag och lunch. Från 9-13 har jag som bäst energi på dagen och orkar prestera. Det här gäller även på jobbet. Jag är helt enkelt som starkast under dessa fyra timmar, både psykiskt och fysiskt. Nu när jag tränar på morgonen vid 7.30 märker jag att jag inte har samma ord och att kroppen inte har vaknat till liv. Samma sak om jag tränar efter jobbet eller på kvällen, då har min kropp checkat ut.

Nu ska jag försöka se till så att min träning sker vid dessa timmar under veckorna, det är så mycket roligare att träna när man är sugen än när det känns påtvingat.

Jaja. Solen skiner idag och jag har en fullspäckad arbetsdag att ta tag i. Vi hörs lite senare, puss!

Morgonpromenad på stranden i Miami, oktober 2016 – inte helt fel sätt att starta dagen

Michaela Forni

Kategorier

Arkiv