Nu lanserar Hannah och Amanda deras beautyimperium – Daisy Grace 2.0

daisy grace

Nu i november lanserades Daisy Grace 2.0, men vad är egentligen detta beautyimperium och vad ska
det utvecklas till? Daily Forni har träffat Camilla Åstrand på Daisy Grace för att prata om framtidsdrömmar, livsstilsuniversum och magiska serum.

Nu i november lanserades Daisy Grace 2.0! Vad innebär det?
Det innebär att ett varumärke som tidigare enbart varit ett klädesföretag och två skönhetssalonger nu blir
något vi kallar för livsstiluniversum. För att vara ett universum behöver det finnas mer än bara produkter,
och det har vi skapat med daisygrace.se – en content-driven e-handel som även har ett digitalt redaktionellt
magasin som heter The Routine. I universumet ingår även numera fyra skönhetssalonger (Daisy Grace
Flagship Store, Daisy Grace Beauty Bar, The Room och Will & Louis) samt egna skönhetsprodukter. I och
med den nya sajten där allt samlas så har även allt visuellt material fått en upgrade.

Allt ifrån ett klädmärke till skönhetssalonger och en digital tidning – vad
är strategin och tanken bakom detta livsstilsuniversum?
Från början var det varken en tanke eller strategi, utan grundarna Hannah & Amandas dröm om att skapa ett
varumärke där det bara handlar om feel-good. En miljö där man kan fly vardagens stress och ibland gråa ton
och bara få vara där det är härligt. Den drömmen blev sedan en företagsidé som började med kläder –
drömmen var alltid något större. Nu paketerar alla vi som jobbar här Hannah & Amandas dröm till ett
enhetligt varumärke och kommersiella produkter och tjänster. Kortfattat är såklart strategin att du bara ska
behöva gå till eller klicka in dig på en plats – Daisy Grace – för att köpa det du vill ha.

Vad är nästa steg för Daisy Grace under 2018?
Beauty Bar-delen ska expandera till fler delar av Sverige, främst genom vårt samarbete med Åhléns. Vi vill
att fler ska få en fysiska upplevelse av varumärket. Vi ska också bjuda in fler utvalda varumärken till Daisy
Grace sajt, så att kunden kan handla från fler varumärken än oss. Vi har även planer på en nordisk
expansion i början av nästa år, som jag personligen är mycket exalterad över då det är det mest spännande
jag vet.

daisy grace

I beautyvärlden på Daisy Grace har ni en tidning som heter The Routine – berätta om
tanken bakom magasinet!
The Routine ska vara som dina bästa vän – det där du vill läsa när du behöver en guldkant på dagen. Vi
jobbar mot en perfekt kombination av lättsam inspiration och lite allvar, och allt ska inbjuda till shopping –
du kan shoppa direkt från sidorna genom bara ett klick. Det älskar man ju själv när man läser magasin, du
vill bli inspirerad till att shoppa. Vi kommer också se till att ta annonsörernas önskan om nya format på
allvar, och se till att annonsmaterialet är lika inspirerande som innehållet, men självklart tydligt märkt.

Det finns massa podcasts hos er om skönhet också – kan vi få en snabb genomgång?
Precis! Vi har en renodlad skönhetspodcast för den som vill lära sig allt, men på ett lättsamt sätt – The
Routine med Emma Unckel & Gustav Broström. Vi kompletterar de podcasten med en intervjupodcast som
jag driver, som heter The Business of Beauty – där intervjuar jag spännande människor som gjort en
inspirerande karriär i branscher där yta har stor betydelse. Vi pratar både karriär och skönhet, men i ett
lättsam mix. Men håll också utkik, för snart kommer ännu en spännande podd från oss!

Om jag ska mjukstarta med en beautypodd som beautyrookie, vilken ska jag hugga tag i först?
The Routine med Emma & Gustav är ett perfekt sätt att lära sig mer om skönhet, men den fungerar faktiskt
lika bra när man som jag redan kan mycket om det, för den är fortfarande rolig. Den är ett måste!

daisy grace

Klockan är 17.00 en fredag i Stockholm och jag har precis signat upp mig på en spontan
middag på stan som börjar OM EN TIMME. Hur blir jag redo med hjälp av Daisy Grace?
Du går en halvtimme tidigare och kör självklart en ”total makeover” på vår Beauty Bar på Sveavägen – då
går man från kontorsråtta till kvällens drottning. Den där halvtimmen tidigare motiverar du till chefen genom
att du kan svara på mail samtidigt – jag jobbar aldrig så bra som när jag blir fönad!

Finns det en produkt som gänget på Daisy Grace inte kan leva utan?
Vi är alla helt besatta av vårt nya ansiktsserum ”Magic serum”. Vi döpte det till just ”magic” för man får på
riktigt babylen hud för ett bra pris. Vem vill inte ha det?

daisy grace
Camilla Åstrand på Daisy Grace – missa inte hennes podcast ”The Business of Beauty”!