Det är hetare än någonsin att göra samarbeten mellan varumärke och personligheter, men ännu hetare är samarbetet mellan två väletablerade varumärken. Här är 4 samarbeten att lägga på minnet denna vår!
H&M x Moschino
H&M har äntligen gått ut med sitt senaste val av designersamarbete – denna gång Jeremy Scott för modehuset Moschino. Samarbetet bygger på ”humor meets haute couture meets the street” som han själv uttrycker, med andra ord något helt extraordinärt. Kollektionen lanseras i butik och online den 8 november 2018. Scotts kreativa idéer och glada fantasivärld tror jag bara kommer göra H&M gott just nu, de behöver lite avslappning!
Supreme x Rimowa
Skateboard- och klädvarumärket Supreme har nu i april lanserat sitt samarbete (efter att ha samarbetat med bland annat Louis Vuitton!) med det tyska exklusiva väskmärket Rimowa. Kollektionen består av röda och svarta resväskor i metall med en dominerande Supreme-logga på. Väskorna är tillgängliga i New York, Brooklyn, Los Angeles, London och Paris – en fågel har dock viskat i mitt öra att de redan är slutsålda, tyvärr!
Byredo x Off-White
Denna samarbetskollektion är fortfaradande mycket hemlighetsfull, det man vet är att samarbetet är mellan svenska parfymmärket Byredo och modehuset Off-white. Sju stycken väskor och en doft kommer att lanseras under namnet Elevator music. Kollektionen kommer att släppas tillgänglig vid olika tillfällen under våren uppdelat på Selfridges London, Galeries Lafayette Paris, Barneys New York och Boon the Shop Seoul. Love it!
Converse x Sneakersnstuff
I veckan lanserades samarbetet mellan streetwear skomärket Converse One Star och sneakerbutiken Sneakersnstuff. Kollektionen erbjuder en version av det klassiska ERDL-mönstret (camouflagemönster) med en utstickande twist, fast med ett fokus på textur och färg. Förutom sneakers lanserades även två olika t-shirts och en jacka, allt i samma färgpalett. Helt rätt tycker jag!