Veckans snackisar

Bild: Angelica Svanström

Måndag och dags för veckans snackisar hos FORNI, en serie där vi samlar nyheterna från Internet och veckan som varit. Det är viktiga, roliga och onödiga ämnen.

Veckans snackisar

Angelica Svanström har fött sitt andra barn!

Fotografen och kreatören Angelica Svanström, också känd som sitt Instagram-namn @angelickpicture, har äntligen fött sitt andra barn! Angelica och partnern Tom, som tillsammans har barnen Lova och deras nykläckta son, hade inte bestämt namn på deras son innan födseln och ber nu om hjälp på Angelicas Instagram om vilket namn de bör välja. Något som hennes följare engagerat sig mycket i vilket ledde till att Angelica delade alla namnförslag från följarna i kommentarerna på inlägget efter, där de även får möjligheten att gilla namnet de gillar bäst. Spännande och kul med massor med fina förslag på namn tycker vi!

Vi vill önska paret Angelica och Tom med familj stort grattis och all lycka! Se även Angelicas Instagram-inlägg nedan där hon presenterar namnen de väljer mellan till deras son.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ANGELICA (@angelickpicture)

Phoebe Philo återvänder till modevärlden med sitt egna märke

Phoebe Philo är modevarumärket Celine’s föredetta creative director som lämnade dem 2017 och sedan dess har Philo knappt synts till i modevärlden. Hos Celine tog hon fram kollektioner med en chic minimalism som genererade stor framgång hos varumärket och LVMH vilka Celine ägs av, samt utvecklade en stor fanbas för designern kallad “Philophiles”. Nu återvänder Philo till världen av mode med sitt egna varumärke döpt efter henne själv, Phoebe Philo. Trots att lyxvarumärkes-gruppen LVMH tidigare har en ganska svag meritlista när det kommer till start-ups är det dem som backar Philo’s nya satsning och vi är spända på att se vad hon kommer ta fram till modevärlden framöver!

Är du nyfiken på att se några av Philo’s tidigare, mest minnesvärda, ögonblick i modevärlden? Klicka här!

Petra Tungårdens e-handel Adoore uppvisar en kraftig ökning

2018 var året då entreprenören, stylisten och influencern Petra Tungården lanserade varumärket Adoore med egen e-handel. Ett varumärke som troligtvis inte har undgått många tack vare den hype satsningen fått i sociala medier, bland annat genom visad uppskattning av kläderna hos stora influencers som Kenza och Bianca Ingrosso. Denna framgångsrika och stora hype kring varumärket har visat sig i en rejäl tillväxt hos bolaget, något som webbplatsen Breakit.se skriver där de hänvisar till sajten Influens.se. Bolaget vid namn Endoore AB uppvisar år 2020 en helt fantastisk ökning i dess omsättning med över 240% under en period på 9 månader. Adoore och Petra med sitt team har visat en helt otrolig framgångssaga deras första år och vi är nyfikna på att se vad som komma skall från dem!

Se Adoore’s sortiment och läs mer om dem här!

Petra Tungården tillsammans med sitt team på Adoore.

En ny dokumentär om Amy Winehouse går live

Nu i juli är det tio år sedan den brittiska artisten Amy Winehouse gick bort och för att hedra hennes minne har en ny dokumentär om henne satts ihop. Dokumentären, vid namn Reclaiming Amy, inkluderar material som aldrig tidigare har visats som kommer från hennes familjs personliga arkiv. Det är sagt att denna film ska vara känslosam och kraftfull, driven med ett mer kvinnligt synsätt då den är ihopsatt från Winehouse’s mammas perspektiv. Reclaiming Amy går live på brittiska BBC Two på fredag den 23 juli kl. 21.00 brittisk tid för att fira Amy Winehouse liv och minne, något vi självklart vill ta del av!

Läs mer om dokumentären här!

Elsa Hosk lanserar en hållbar sminkkollektion

Supermodellen Elsa Hosk introducerar sin första sminkkollektion som ska vara av hållbart och rent smink, och beskrivs som “en grön kollektion, från insidan till utsidan” av La bouche rouge Paris som Hosk skapar sminket tillsammans med. Hon skriver på sin Instagram att för hennes debutkollektion ville hon skapa essentiella sminkprodukter so passar hennes vardagsstil samt sommargarderob. Produkterna är paketerade i återanvänt fint läder som kommer i två vackra färger; limegrön och lila. La bouche rouge skriver även att de tillsammans med Hosk vill bevisa att “ta hand om miljön även kan vara sexigt” och bland hashtagsen syns taggar som #sustainableluxury, vilket är kul att se hur hållbarhet blir inkluderat och uppmärksammat till en högre grad även bland mer lyxiga produkter och varumärken!

Läs mer om sminkkollektionen och när den finns tillgänglig att köpa här!

Vad tycker du?

Välkommen att kommentera! Kommentarer godkänns vardagar kl.08-18 av en moderator innan publicering.

Tänk gärna efter en extra gång på hur det kan uppfattas när du framför kritik. Här inne visar vi respekt. Vi önskar gärna att kritik framförs med ditt riktiga namn och mejladress.

Vad tycker du?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *